Waarom uw producten NFC of QR-code nodig hebben
Betrek klanten en stimuleer de verkoop met verbonden, efficiënte en goedkope productverpakkingen
Als u een fysiek online verkocht product verkoopt of beheert, wilt u de verkoop, klanttevredenheid, beoordelingen en verwijzingen verhogen.
Al deze activiteiten beginnen met digitale betrokkenheid. Klikken zijn echter duur als ze afkomstig zijn van sociale advertenties, influencers, e-mailcampagnes, SEO-beheer of betaald zoeken.
Google, Facebook, etc., zijn dat echt je vrienden?
Vertrouwt u erop dat de klant uw product vindt? Wat als hij het in plaats daarvan naar uw concurrenten zou sturen?
Gelukkig is er een goedkoop digitaal touchpoint binnen handbereik. Het is ook wrijvingsarm, gunstig voor uw klant en beschikbaar waar uw klant het nodig heeft.
Wanneer u een NFC-tag aan uw product of verpakking toevoegt, een QR-code aan uw pakbon, maakt u er een contactpunt van om deel te nemen aan een reeks activiteiten die goed zijn voor uw bedrijf. Dit is des te belangrijker omdat u na het vertrek van uw merk alle directe contact met uw klant verliest. Contactloze digitale oplossingen zijn een geweldige manier om op hun verzoek opnieuw contact met hen op te nemen.
Een NFC-tag is een link die gebruikers scannen met hun mobiele apparaat, zonder app. NFC-chips bestaan al tien jaar en als je ze nog niet eerder hebt gebruikt, is de kans groot dat je ze tijdens de pandemie hebt gescand op betalingen. U kent NFC-tags waarschijnlijk als “contactloze technologie”. NFC-tags zijn nu, meer dan ooit, een punt van dagelijkse betrokkenheid.
Een QR-code is een link die gebruikers met hun mobiele apparaat scannen met de camera-app. QR-codes bestaan al meer dan 20 jaar, en als je ze nog niet eerder hebt gebruikt, is de kans groot dat je er tijdens de pandemie een hebt gescand voor contactloze restaurantmenu’s. QR-codes zijn nu, meer dan ooit, een punt van dagelijkse betrokkenheid.
Wees er wanneer nodig, zonder opdringerig te zijn.
Wanneer een klant uw product in handen heeft, wil hij een nieuwe bestelling plaatsen of een accessoire kopen. Het is wanneer uw klanten het gebruiken dat ze het willen beoordelen of feedback willen geven. Dit is ook wanneer ze de meeste kans hebben om een aanbeveling te doen. Maak al deze activiteiten gemakkelijker voor uw klant door een QR-code of NFC-tag aan uw product toe te voegen.
Maar stop daar niet. Dit touchpoint kan ook multifunctioneel zijn om het grootste voordeel voor de consument te bieden. NFC-tags of QR-codes zijn koppelingen om uw product op te slaan, te delen, te beoordelen en te ondersteunen, waaronder het opnieuw kopen van hetzelfde product, het kopen van extra accessoires, handleidingen, instructievideo’s, antwoorden op veelgestelde vragen, enz. Het kan worden gekoppeld aan meerdere opties, zoals net zo. Vragen enz.. We leggen in dit artikel uit hoe je maakt met meerdere links. QR codes met meerdere links. Dit geldt ook voor NFC-tags
Door een QR-code of NFC-tag aan te bieden als het aanspreekpunt voor uw klanten wanneer ze willen communiceren, krijgt u:
- – meer omzet door het aanvulproces te vergemakkelijken
- – grotere klanttevredenheid door veelgevraagde productinformatie en ondersteuning te bieden
- – meer beoordelingen en verwijzingen door ze verstandig te plaatsen.
- – een niet-intimiderend informatiepunt voor uw klant
Een product dat al bekroond is!
Ma Balise won afgelopen december de Europese cross-border e-commerce award. We hebben deze prijs verdiend omdat onze producten de klantbetrokkenheid tijdens het hele traject na de aankoop vergroten.
Meet de betrokkenheid van NFC-tags en QR-codes, personalisatie van berichten
Nog een bijkomend voordeel: u leert uw klanten beter kennen. U kunt direct van uw klanten te weten komen wat ze leuk vinden en willen. Verzamel e-mailaanmeldingen, voer enquêtes uit, bied deals aan, test promoties en ontvang gegevens over de inhoud waarmee ze communiceren. Met het Ma Balise Nearby platform kunt u de statistieken van uw NFC-tags en uw QR-codes volgen.
Statische of dynamische NFC en QR-link
Een statische link is een link die bevroren is, je NFC-tag of je QR-code verwijst altijd naar dezelfde plaats.
Een dynamische link is een link die je zo vaak kunt wijzigen als je wilt. Je NFC-tag of QR-code linkt naar de pagina’s die je hebt gekozen. U kunt de bestemming van uw tags of dynamische QR’s wijzigen zonder dat u nieuwe QR-codes opnieuw hoeft af te drukken of nieuwe NFC-tags opnieuw hoeft te programmeren.
Dit is erg handig wanneer u het bericht wilt wijzigen nadat uw product is verzonden op basis van marktveranderingen of klantbehoeften.
Verbind je verpakking met een QR-code of NFC-tag
Hoe genereer je een QR-code en koppel je deze aan de juiste content? Creëer uw inhoud met een van de doeken die worden aangeboden door ons Ma Balise Nearby-platform. Elke inhoud wordt automatisch gekoppeld aan een gratis unieke QR-code die u kunt afdrukken op uw productverpakking, bonnen of leveringsbonnen. Met ons Ma Balise Nearby-platform, kunt u alle inhoud die u aan uw klant wilt bieden op één plek plaatsen. Middelen zoals links naar klantenondersteuning, recensies en referenties, producthandleidingen en instructievideo’s kunnen allemaal worden toegevoegd via ons platform. U kunt ons platform 15 dagen gratis testen om kennis te maken met de vele voordelen. Er is geen betaalmethode of creditcard vereist voor de gratis proefperiode.
Een account op het Neraby-platform begint bij € 29,9 per maand. Meld u nu aan en begin direct vanuit uw productverpakking met klanten te communiceren.