Ma Balise
Communiceer met een kleine NFC-tag of een QR-code met uw doelwit op hun smartphone, op de juiste plaats, op het juiste moment

Blog

QR-codes geven klanten eenvoud en bedrijfsgegevens

QR-codes hebben de afgelopen twee jaar een grote comeback gemaakt omdat mensen snakken naar contactloze menu’s en transacties. Van 2018 tot 2020 is het gebruik van QR-codes zelfs met 96% gestegen.

Het enige dat u nodig heeft om een ​​QR-code te gebruiken, is een camera op een smartphone. Het gebruik van QR-codes in kleine, middelgrote en grote bedrijven zal waarschijnlijk de nieuwe manier worden om klanten op de markt te brengen en met klanten te communiceren. Omdat QR-codes klanten niet alleen het gemak bieden waaraan ze gewend zijn geraakt, maar ook bedrijven voorzien van belangrijke informatie. Zo heeft een restaurant waar klanten via een QR-code kunnen bestellen nu de voorkeur van die specifieke klant opgeslagen voor toekomstige marketingdoeleinden.

QR-codes zijn echter niet per se van goede kwaliteit. Veel QR-codes zijn inderdaad gratis QR-codes die geen aanpassing toestaan. De ervaring voor de gebruiker is onbestaande en deze zal zeker teleurgesteld zijn met zo’n QR-code die niets bijzonders brengt. Bovendien staan ​​sommige QR-codes slechts één omleidingslink toe.

Met behulp van een Ma Beclise QR-code is het echter mogelijk om een ​​vereenvoudigde en hoogwaardige QR-code te maken die naar verschillende omleidingslinks verwijst, terwijl de bestemmingspagina’s kunnen worden gepersonaliseerd. Dit is een kans voor bedrijven om met één QR-code bijvoorbeeld naar hun site, een online gesprek of hun sociale netwerken te verwijzen.

Wanneer bedrijven QR-codes gebruiken om met hun klanten te communiceren, is het belangrijk om een ​​paar stappen te nemen om ervoor te zorgen dat u het meeste voordeel haalt, waaronder:

  • Houd bij hoe vaak uw Ma Balise-codes worden gescand en welke codes het meest worden gescand, of het nu de code is die op uw deur wordt weergegeven, die op uw servicetruck, degene die u uitdeelt aan klanten op een bedankkaart, enz.
  • Evalueer de klantreis na het scannen van een Ma Balise QR-code voor uw bedrijf.
  • Gebruik de gegevens die uw bedrijf via QR-codes ontvangt om de contactgegevens van uw klanten, hun voorkeursservices en communicatiemethoden en meer te begrijpen. Het is belangrijk op te merken dat u op ons Ma Balise Nearby-platform Google Analytics-analyses kunt ontvangen met uw QR-code.
  • Retargetting et Remarketing : wanneer u een advertentiecampagne uitvoert met QR-codes of NFC-tag, kunt u op het Ma Balise Nearby-platform de Facebook-pixel invoegen om interacties met advertentiecampagnes te volgen. Dit laatste zal direct zichtbaar zijn op uw landingspagina.

Door dit te doen, kunt u meer online beoordelingen krijgen en ervoor zorgen dat u op het juiste moment en op de juiste plaats met uw klanten communiceert, zonder opdringerig te zijn.

Het gebruik van QR-codes is sinds 2020 explosief gestegen, dus het is niet meer dan normaal dat consumenten zich afvragen of hun informatie veilig is bij het scannen. De bestemmings-QR-codes kunnen gevaarlijk zijn, afhankelijk van wie de code heeft gemaakt en met welke bedoeling. Als u klanten vraagt ​​om hun informatie te uploaden of op links te klikken, is het daarom altijd belangrijk om aan te geven waar de link (of in dit geval de QR-code) vandaan komt en waar deze naartoe leidt. Opgemerkt moet worden dat de QR-codes van Ma Balise niet kunnen worden gehackt.

Het gebruik van nieuwe technologie kan vaak overweldigend zijn, vooral voor bedrijfseigenaren die het erg druk hebben. Mijn Balise QR-codes zijn vereenvoudigd en van hoge kwaliteit. Het doel van dit laatste is om toegevoegde waarde te brengen in de marketing van bedrijven. Belangrijke dingen die u moet doen om QR-codes effectief te gaan gebruiken voor uw bedrijf zijn:

  • Bepaal waar u uw klant naartoe wilt leiden.

Wilt u dat uw QR-code naar een speciale pagina, planningstool of gesprek met uw bedrijf leidt?

Met behulp van Ma Balise QR-codes kunt u uw klant heel eenvoudig doorverwijzen naar waar u maar wilt. De QR-codes die door ons “Nearby”-platform worden gegenereerd, bieden u veel aanpassingsmogelijkheden.

U kunt eenvoudig kiezen waar u uw klant naartoe wilt leiden en het is mogelijk om door te verwijzen naar meerdere bestemmingspagina’s. Dat wil zeggen, met een enkele QR-code kunt u uw klant doorverwijzen naar uw site, een online gesprek, uw sociale netwerken, enz. U kunt de bestemmingspagina ook eenvoudig naar wens aanpassen! U kunt afbeeldingen, foto’s, beschrijvingen en nog veel meer invoegen. Al deze opties kunnen de ervaring van uw klanten echt verbeteren. In dit verhaal ben jij een winnaar!

Op ons Ma Balise Nearby-platform, kunt u dynamische QR-codes maken. Een dynamische QR-code is een QR-code waarbij het mogelijk is om eenvoudig het bestemmingsadres (site) zo vaak als gewenst te wijzigen.

Ook zijn er op ons Nearby-platform zeven verschillende doeken (voor het doen van aanbiedingen, het maken van coupons, voor loyaliteit (getrouwheidskaart), voor onroerend goed, voor visitekaartjes, voor video’s en tot slot een blanco canvas om de verbeelding van de gebruiker) om er zeker van te zijn dat aan uw behoeften wordt voldaan. Deze zijn eenvoudig in te vullen voor nog meer gebruiksgemak op ons platform. Verdere uitleg vind je op ons platform. Opgemerkt moet worden dat de set in een exclusief mobiel formaat is, aangezien in feite niemand een QR-code scant met een laptop op straat.

Hier zijn verdere uitleg voor drie van onze doeken:

1) Het visitekaartje canvas: hiermee kunt u de Vcard downloaden. Hierdoor installeer je automatisch alle contactgegevens in de contacten van de smartphone, waardoor je niet alles hoeft te kopiëren. Geen tijd meer verspillen! Je hebt ook de mogelijkheid om de kaart op sociale netwerken te delen en per e-mail naar iemand anders te sturen die hem kan openen en de contacten van de kaart kunnen direct in de contacten van hun software messaging worden geïnstalleerd. Simpel, snel en effectief!

2) Het videocanvas: het is mogelijk om een ​​link naar een YouTube-video of een ander platform te plaatsen. Bovendien hebben we met behulp van het Ma Balise-canvas de mogelijkheid om nog een bestemmingspagina te openen waarmee we foto’s, video’s en zelfs een oproep tot actie kunnen toevoegen.

3) Het vastgoedcanvas: het is voorbehouden aan makelaars. Er zijn veel vooraf bepaalde vakjes op de laatste en natuurlijk de mogelijkheid om ze aan of uit te vinken. U kunt ook een locatieknop op google map toevoegen, een call-to-action-knop om de makelaar direct te bellen en de mogelijkheid om beschrijvende foto’s en video’s van het onroerend goed te plaatsen.

  • Plaats strategisch QR-codes die klanten kunnen scannen.

Als uw bedrijf het erg druk heeft, is het een goed idee om bijvoorbeeld een QR-code op uw incheckbalie of op uw voordeur te plaatsen. Ter illustratie: bij een van onze klanten werd de QR-code op een goede plaats geplaatst en werd deze meer dan 1.500 keer gescand in de loop van de maand, en toen hij de eerste keer van plaats veranderde, werd hij 10 keer minder gescand.

Het werd inderdaad verplaatst naar een doorgangsplaats die niet genoeg aandacht trok. Daarna werd het weer verplaatst en op het glas gelijmd. Het werd op den duur beschadigd door het wassen van de ramen waarop het was geplaatst. Het aantal scans daalde toen nog meer. Hierdoor kan het contact met uw klant verloren gaan. Het is daarom essentieel om voorzichtig te zijn waar de QR-code moet worden geplaatst. Het kost u echter minder dan een minuut om het te wijzigen. U kunt het resultaat van deze QR-codes eenvoudig analyseren. Zo weet u of deze vaak gescand worden of niet. Als dit niet genoeg is, hoeft u alleen maar de locatie te wijzigen.

Mensen hebben talloze toepassingen gevonden voor QR-codes in het bedrijfsleven en ze zijn snel een steunpilaar geworden van het leven na de pandemie. Met het wijdverbreide gebruik van deze technologie komt er een hoop informatie om bedrijven te helpen groeien en hun klanten tevreden te houden. Het is volkomen normaal om op uw hoede te zijn voor nieuwe technologieën en strategieën. Om de zorgen van klanten weg te nemen voordat ze scannen, is het belangrijk om hen voor te lichten over het doel van QR-codes, hun snelheid, contactloos en gebruiksgemak. Dit alles wordt verzorgd door de diensten van Ma Balise en de bijbehorende QR-codes.

TERUG NAAR BLOG