Contactloos Horeca-menu – NFC- en QR-menu best practice-gids
We hopen terug te kunnen keren naar de bar, naar het restaurant. Voor het menu zal het contactloos, papierloos en onbevreesd zijn. Maar met veel plezier.
Volg de best practices van het QR-codemenu om het beste rendement op uw investering te behalen
QR-codes zijn een game-changer voor veel bars, restaurants en hotels en kunnen het leven van zowel uw klanten als uw personeel veel gemakkelijker maken. Om ervoor te zorgen dat u het meeste uit uw QR-codes haalt, kunt u overwegen de onderstaande best practices te volgen.
Om ervoor te zorgen dat u het meeste uit uw QR-menu haalt, is het essentieel dat u de juiste aanpak kiest. Of je nu QR-codes gebruikt in je restaurant, je bar, om het contact tussen personeel en klanten te minimaliseren. Om gemakkelijk toegang te krijgen tot uw menu’s, om kosten te besparen. Om milieuvriendelijker te worden, of als een nieuwe marketingtool, is het cruciaal dat alles correct is ingesteld.
Mobielvriendelijke QR-code menupagina
Een van de belangrijkste dingen die u moet onthouden bij het maken van uw QR-code. Bijna al uw klanten zullen ze op hun mobiele apparaten zien. De URL waarnaar uw klanten worden geleid wanneer ze uw QR-code scannen, moet mobielvriendelijk zijn (Smartphones). Om een geweldige browse-ervaring voor uw gasten te creëren. Vermijd het maken van links naar PDF-documenten of foto’s van uw kaart (JPG) en focus in plaats daarvan op zogenaamde responsieve HTML-menu’s voor een betere klantervaring. Het beste is om via een speciaal platform te gaan dat u perfect lezen op de smartphones van uw klanten garandeert.
Met deze laatste twee oplossingen kunt u eenvoudig klikbare links en multimedia-inhoud toevoegen. Wat heeft de kracht om uw klanten te binden en te behouden.
Les avantages d’une page html
- Hiermee kunt u de inhoud van uw QR wijzigen zonder de code opnieuw te maken
- Kan zich aanpassen aan smartphones, maar niet altijd, de site moet perfect responsive zijn. wat zelden het geval is
- Hiermee kunt u al uw QR-codes in één keer bijwerken wanneer u maar wilt. Dit bespaart u tijd en geld omdat u nooit QR-codes opnieuw hoeft af te drukken of NFC-tags hoeft te vervangen
- Hiermee kunt u multimedialinks toevoegen, bevordert de interactie met de klant.
- Hiermee kunt u een link naar beoordelingssites toevoegen (ex: Tripadvisor, avis Google, etc.)
- U kunt de hoeveelheid verkeer zien in uw QR-menu, maar geen gerichte verkeersanalyse meer
De voordelen van een speciaal platform
Een speciaal platform zoals voorgesteld door Ma Balise biedt deze voordelen:
- Wijzig de inhoud van uw QR-code zonder de code opnieuw te maken
- Geen webmaster of webkennis nodig om uw menu te maken of aan te passen
- Is perfect aangepast aan de Smartphone
- Update al uw QR-codes in één keer wanneer u maar wilt. Het bespaart u tijd en geld omdat u nooit flyers opnieuw hoeft af te drukken of een consumentenproduct hoeft bij te werken als u uw dynamische QR-code laat afdrukken
- Hiermee kunt u multimedialinks toevoegen, bevordert de interactie met de klant
- Hiermee kunt u links naar beoordelingssites toevoegen (ex: Tripadvisor, avis Google, etc.)
- Relevant voor business, marketing en reclame en goed voor langdurig gebruik.
- De scans zijn traceerbaar. Zo kunt u de hoeveelheid verkeer van uw QR-menu zien.
- Door het Ma Balise Nearby-platform, te gebruiken, kunt u ook gebruikersgegevens analyseren (demografische, sociale gegevens, enz.). Een zeer praktisch hulpmiddel om het doel van uw advertentiecampagnes te verfijnen.
- De QR-code is gemakkelijker te lezen omdat deze veel minder gegevens bevat om naar de smartphone van de gebruiker te verzenden.
Minimaliseer laadtijden
Naast dat de menupagina smartphone-vriendelijk is, moet je er ook voor zorgen dat deze snel laadt. Als uw menu’s veel afbeeldingen bevatten, kunt u overwegen kleinere bestandsgroottes te gebruiken, zodat de afbeeldingen zo snel mogelijk worden geladen. Het laatste dat u wilt, is dat uw klanten eeuwig moeten wachten tot het QR-codemenu is geladen. De frustratie van langzaam laden moet worden vermeden.
Vergeet niet om de netwerkdekking op elke locatie van uw vestiging te controleren. Vooral voor kamers in de kelder. Bied gratis wifi-toegang aan als de netwerkdekking niet optimaal is.
Scannen en testen voor lancering
Voordat u uw QR-code afdrukt, moet u deze scannen om te controleren of deze naar de juiste menupagina leidt. Druk vervolgens een paar testkopieën af en plaats ze in verschillende delen van uw faciliteit, vooral als er variabele verlichting in uw locatie is, en voer enkele tests uit. Test opnieuw en opnieuw. Alles moet overal werken om een succesvolle klantervaring te garanderen.
Met uw QR-codes vanaf het begin correct geconfigureerd en geoptimaliseerd voor smartphones en goed getest, kunt u er zeker van zijn dat de toegang tot de menu’s in uw vestiging in de toekomst zo soepel mogelijk zal verlopen. Uw klanten zullen het waarderen!
Toon uw QR-menu op uw tafels
De eerste plaats waar u uw QR-code (of NFC-tag) moet weergeven, is op elke tafel in uw restaurant. Wanneer uw klanten door uw personeel naar hun tafel worden geleid, moet u aangeven waar de QR-code of NFC-tag is en hoe deze werkt (dit is nog belangrijker als u een NFC-tag gebruikt).
Sommige restaurants hebben ervoor gekozen om hun QR-code permanent aan hun tafels te bevestigen op kleine plaquettes om ervoor te zorgen dat ze altijd toegankelijk zijn en dat uw personeel niet vergeet de codes naar uw klanten te brengen.
Andere restaurants hebben een vrijstaande tafeltotem, driebladige of andere advertenties op hun tafels geplaatst met de QR-code (en NFC-chiptag) en korte instructies voor het gebruik ervan. Welke kant je ook kiest om verder te gaan,
It is crucial that you display your QR codes on the tables of your restaurant where your customers can easily find them.
Welke minimale grootte moet een QR-code hebben?
De theoretische minimummaat is 1cm1cm. In de praktijk moet rekening worden gehouden met de afstand waarop de code wordt gescand. In het geval van een QR-menu is de te scannen code doorgaans binnen handbereik van de gebruiker. We kunnen er dus vanuit gaan dat de afstand tussen de QR-code en de Smartphone ongeveer 20 cm zal zijn. In dit geval is de minimummaat 2cm2cm. (Als u geen speciaal platform gebruikt, moet u de QR-code vergroten)
Als u ervoor kiest om via een speciaal platform te gaan, bevat de QR-code minder informatie om naar de smartphone te verzenden, waardoor deze beter leesbaar is.
De klantervaring zit niet alleen in zijn glas of zijn bord!
Verlies nooit uit het oog dat de klantervaring tijdens hun reis met jou wordt gemeten.
Het begint voordat u de deur van uw etablissement indrukt en uw menu raadpleegt. Dit zijn details die net zo belangrijk zijn als de ontvangst, de aandacht van uw personeel of de kwaliteit van de producten die u aanbiedt.
Een kwalitatief QRmenu verhoogt de omzet
Met een QR-code of een NFC-tag permanent zichtbaar op de tafel, hebben uw klanten toegang tot uw kaart zonder de ober te hoeven bellen, die tijdens hun verblijf in uw etablissement gemakkelijker zal worden verleid door een extra product. (Bijvoorbeeld een toetje, een koffieshoot)
Restaurateurs, Horecaspelers, Wij hebben een oplossing zodat het u niets kost. Neem contact op met Ma balise voor meer informatie. sales@mabalise.eu
Genereer meer Google- of Tripadvisor-beoordelingen
Aandacht besteden aan de online reputatie van uw merk is een cruciaal onderdeel geworden van elk bedrijf, zowel in de horeca als elders. Onze unieke oplossing is bedoeld om u te helpen een blijvende online reputatie en loyale klantrelaties op te bouwen.
Wist je dat de meerderheid van je klanten bereid is om een positieve review achter te laten als je het hen vraagt?
Wist u dat de meerderheid van uw tevreden klanten nooit een positieve review zullen achterlaten, simpelweg omdat ze er niet over nadenken?
Door uw klanten een eenvoudige, snelle en effectieve oplossing te bieden om direct vanuit uw vestiging in een scan hun mening te geven, loopt u het risico in de top vestigingen op Tripadvisor te verschijnen en zo uw omzet te verhogen. Waar wacht je op? Neem Contact met ons op !