Ma Balise
Communiceer met een kleine NFC-tag of een QR-code met uw doelwit op hun smartphone, op de juiste plaats, op het juiste moment

Blog

Kunt u uw vastgoedbedrijf runnen ZONDER WEBSITE?

Ja, het is meestal een goed idee, maar als het niet past in uw strategie voor het genereren van leads, hoeft u als makelaar geen eigen persoonlijke website te hebben. Evenzo, als u nieuw bent in het bedrijf, zijn er betere dingen te doen dan grote bedragen te investeren in het maken van een website die hoe dan ook moet worden vernieuwd als u een beetje bent gegroeid.

Verwacht in het begin geen geweldige website voor minder dan € 5.000, bespaar dat geld voor klantenservice en run uw echte bedrijf zonder website. Ontdek hoe u digitaal efficiënt kunt zijn zonder website.

Kortom, u hebt geen website nodig om het volledige bestand te verzamelen en te bewerken voordat het onroerend goed te koop werd aangeboden. Bestanden worden doorgaans binnen een maand verwerkt. Het is ook niet essentieel om een website te hebben om tijd te besteden aan het bespreken van het zeer specifieke project van elke klant. Ook is het niet essentieel om een website te hebben om klanten direct te kunnen bellen met goed nieuws.

Publiceer uw advertentie!

Toekomstige kopers/huurders zullen echter geen moeite hebben om zich voor deze dienst bij een makelaar te “registreren”. En dit is de basis van dit mooie beroep. Focus op uw klantervaring met u of voor het pand.

Je hebt deze zin zeker keer op keer horen herhalen.
Je moet een website hebben!

En hoewel dat geen slecht advies is, weten de meeste agenten die advies geven waarschijnlijk niet waar ze het over hebben.
De realiteit is dat u geen website hoeft te hebben om een succesvolle makelaar te zijn. De meeste vastgoedtransacties zijn gebaseerd op verwijzingen en sommige van de meest succesvolle agenten genereren alleen leads op basis van verwijzingen. Het is nog steeds mogelijk om offline een bedrijf op te bouwen.

“Verkoop sneller… doe (x) zelf en verspil geen seconde om uw advertenties op de media te publiceren met (x)”. Dit is het goede woord dat de meeste marketingserviceproviders in de onroerendgoedsector non-stop aan makelaars toevertrouwen.

5 redenen waarom makelaars GEEN persoonlijke website nodig hebben

Uw advertentiesites voor onroerend goed hebben een website,

Er zijn voordelen aan het hebben van een aparte website van adverteren. Als u van advertentieaanbieder verandert, behoudt u uw site. U kunt de back-end beheren en aanpassen. U beheert het zelf en u bent de beslisser. Sites met onroerend goed kunnen echter over zeer krachtige technologie beschikken om te doen wat u moet doen. Dit worden vastgoedplatforms genoemd, zoals Immoweb en Vlan immo, enz. Velen van hen hebben naast de hoofdpagina van de site ook subdomeinen van agenten. Dit betekent dat u uw eigen kleine website binnen de website kunt hebben.
Het hebben van een eigen site kan op zichzelf relatief duur zijn, vooral als deze met meerdere functies wordt geleverd. Waarom tijd en geld besteden aan wat je al hebt?

De meeste makelaars krijgen geen leads van persoonlijke websites, die onroerend goed runnen met of zonder website

Een typische vastgoedexpert wint altijd zaken van vaste klanten en verwijzingen, niet van online leads. 20% van de leads komt van terugkerende bedrijven en verwijzingen. Kopers en verkopers werken met mensen die ze vertrouwen. Ze vertrouwen hun vrienden en familie meer dan enige andere bron. Aanbevelingen van vrienden staan altijd bovenaan mijn #1 zoekresultaten voor “supermakelaars”. Daarom zal uw website niet in dit zoekresultaat verschijnen. Als u niet technisch onderlegd bent, maar wel van mensen houdt, richt u dan op uw verwijzingsactiviteiten. De meeste mensen die uw persoonlijke pagina bezoeken, komen van een vastgoedsite, staan voor uw bedrijf of staan voor het onroerend goed dat u verkoopt of verhuurt. Ze komen naar uw website omdat ze meer willen weten over wat ze voor zich zien. Je kunt beter investeren in een QR-code of NFC-oplossing en ze direct naar de juiste woning brengen waar ze meer over willen weten.

– Omdat je ze niet gaat overtreffen

In feite is SEO, een afkorting voor ‘zoekmachineoptimalisatie’, “search engine optimization,” in Engels, de belangrijkste reden voor het bezitten en bouwen van uw eigen website. In tegenstelling tot betaalde leads op Realtor.com, zijn SEO-leads gratis. Wanneer een koper ‘agent in [uw stad]’ intypt, wordt uw website weergegeven in organische (d.w.z. gratis) zoekresultaten. Klik, verbind of bel en voila! Je hebt geen cent uitgegeven!
Dat is geweldig! En dat kan: SEO werkt! Maar alleen als u klaar bent om uw website zeer serieus te nemen. Er zijn agenten die het met succes doen. Er zijn websites die organisch verkeer rangschikken en genereren. Maar niet veel!
Er zijn slechts 10 plaatsingen op de eerste pagina met zoekresultaten van Google. Immoweb, Vlan immo of Realtor.com zullen minstens drie plaatsen winnen. Dit betekent dat het voor lokale agenten tot 7 plaatsen kan gaan. (Hoeveel concurrenten heeft u alleen al in uw stad?) Bent u in ieder geval klaar om een website te maken die in de top 7 van uw markt staat? Zo niet, plan of wacht niet op organische Google Leads. SEO leidt af.

– Er zijn alternatieven voor websites

Facebook is behoorlijk serieus om van zichzelf een levensvatbaar bedrijfsplatform te maken, en de bedrijfspagina’s van Facebook zijn zelf mini-websites. Het heeft ook de mogelijkheid om leadadvertenties op Facebook weer te geven, wat in feite de bestemmingspagina is. Bezoekers kunnen hun contactgegevens invoeren in het Messenger Read Capture-formulier, net zoals ze dat op hun website zouden doen. Als u bijvoorbeeld leads krijgt van verwijzingen of direct mail, is uw website misschien niet zo belangrijk. Facebook-bedrijfspagina’s kunnen werken!

Evenzo, als u betaalde advertenties weergeeft maar geen website heeft, kunt u een bestemmingspagina-service gebruiken zoals die wordt aangeboden door Ma Balise Nearby Platform om een deel van de functionaliteit van uw website te dupliceren. Zelfs reguliere websites hebben de neiging om aan te voelen als bestemmingspagina’s, en uw website voelt helemaal niet vreemd aan.

U hebt geen website nodig als u NFC-tags of QR-codes aanbrengt op uw reclamebord voor elk eigendom dat u beheert. Het Ma Balise Nearby Platform heeft een canvas waarmee u een speciale bestemmingspagina kunt maken met betrekking tot deze specifieke woning, waar u eenvoudig uw contactgegevens kunt neerzetten. Op deze manier kunnen uw klanten direct met u in contact komen wanneer ze voor de gewenste woning staan. Door een speciale bestemmingspagina voor deze onroerend goed te gebruiken, ziet deze er professioneler uit.

Bovendien zal het maken en invullen van uw Google Mijn Bedrijf-pagina u zeker meer leads en contacten opleveren dan een website

Google Mijn Bedrijf-pagina van Ma balise NFC-tags & QR-code marketingplatform, wat illustreert waarom onroerend goed zonder website het heel goed kan doen
Google Mijn Bedrijf-pagina van Ma Balise NFC-tags & QR-code

– Je gaat het toch niet gebruiken

Er zijn veel dingen die een website voor u kan doen. Maar als je het werk en de tijd niet besteedt om ze te laten gebeuren, zijn ze niet goed. Het maken en publiceren van een enkele blogpost kan minstens een paar uur duren. Is het de hoogste en beste besteding van je tijd? Laat uw website u niet afleiden van uw geld verdienende activiteiten. Als u zich concentreert op commerciële investeringen, aankloppen, direct mail, open huizen of gewoon in uw regio werkt, is uw tijd misschien beter geschikt voor deze functies.

Technologie is in voortdurende evolutie. Tegenwoordig is de SEO-wereld (Search Engine Optimisation) fantastisch als je precies weet hoe je ermee om moet gaan. Wat als de eerste pagina van Google slechts 1 resultaat toont in plaats van 10 resultaten?
Er zijn veel onbekenden, en het verwachten van deze veranderingen en trends kost veel tijd en moeite voor vrijwel niets als resultaat. Vooral als je een kleine makelaar bent die probeert te concurreren op SEO met de grote makelaarsgroepen.
Zwakke websites worden in de loop van de tijd steeds meer gemarginaliseerd.

Conclusie

Zoals je het zag, moet er veel gebeuren voordat je een website opzet. Er zijn veel alternatieven voor het uitgeven van een hoop geld aan het bouwen van een website. Een aanwezigheid en optimalisatie op sociale netwerken in combinatie met advertenties zullen u een groter rendement opleveren dan een website. De klant helpen wanneer hij voor uw bord staat, is belangrijker, en op dat moment de juiste pagina beschikbaar hebben op een kraan is essentieel.

Meestal wil je de verwachtingen van de klant overtreffen. En dit is precies wat u kunt doen door te wedden op Landing Pages (Mini Website). Dat wil zeggen één website per woning, die dus niet per se met elkaar communiceren, en waarop alles staat wat de aspirant-koper/huurder nodig heeft om alleen of met goed advies van zijn entourage een beslissing te nemen. Virtuele rondleiding, huisstaging, foto’s, plan, samenvatting van condominiumkosten, werkoffertes, enz.
Om deze bestemmingspagina’s te maken, biedt Ma Balise een canvas dat speciaal is gewijd aan advertenties voor onroerend goed, gebruiksvriendelijk en aanpasbaar. Direct gratis testen!

Neem contact met ons op voor meer informatie

TERUG NAAR BLOG