Ma Balise
Communiceer met een kleine NFC-tag of een QR-code met uw doelwit op hun smartphone, op de juiste plaats, op het juiste moment

Blog

Gratis versus betaalde QR-codes: kies verstandig

QR code light VS supercharged

Ontdek waarom het beter is om te investeren in een betaalde QR Code-oplossing zoals Ma Balise dan in gratis oplossingen

U vraagt ​​zich waarschijnlijk af: waarom betalen voor een QR-code als u elders gratis QR-codes kunt krijgen?

U bent dus waarschijnlijk naar uw favoriete zoekmachine gegaan om geschikte opties te vinden. En je kwam gratis en betaalde diensten tegen.

Dit verraste je op internet en vroeg je af welke ik moet kiezen? Is het ook nodig om te betalen voor een dienst die gratis kan worden gebruikt? Wat kunnen deze betaalde diensten nog meer bieden?

Biedt Ma Balise voldoende waarde om het overschakelen van een gratis QR-code naar een betaalde QR-code te rechtvaardigen?

We zullen hieronder in het artikel samen punt voor punt de belangrijkste verschillen tussen gratis en betaalde QR-codes ontdekken.

De beperking van gratis QR-codegeneratoren is dat u alleen statische QR-codes kunt maken. Statisch in plaats van dynamisch. Dat betekent dat ze niet worden geleverd met het soort beveiliging, aanpassing, analyse, gemak en integraties dat dynamische QR-codes toestaan. Statische QR-codes zijn niet traceerbaar, bieden u niet de mogelijkheid om de QR-code-inhoud op de backend bij te werken zonder opnieuw af te drukken, en vormen ook veiligheidsrisico’s.

Dat zou wat meer duidelijkheid moeten scheppen. De afhaalmaaltijd is dit: als u waarde hecht aan beveiligings-, analyse- en integratiemogelijkheden, zijn gratis QR-codes een no go. Of u nu wel of geen schaalbare oplossing nodig heeft, dit geldt zowel voor particulieren, het MKB als voor grote ondernemingen.

Onthoud dat alleen dynamische QR-codes en die gekoppeld aan een speciaal platform zoals Ma Balise Nearby traceerbaar zijn. Met geen van de gratis online QR-codegeneratoren kunt u dynamische QR-codes maken. Dit betekent dat u de betrokkenheid niet kunt volgen en waardevolle informatie kunt verzamelen, zoals locatie, scantijd, apparaat, enz. Nu marketinginspanningen meer gegevensgestuurd worden, kan het hebben van eindgebruikersgegevens om uw campagnes te optimaliseren u een voorsprong op de concurrentie geven.

Wanneer u verbinding maakt met het Ma Balise Nabije platform dashboard, beschikt u niet alleen over de interne analyses die wij leveren. Wilt u uw QR-codes koppelen aan Google Analytics? Geen zorgen, we zijn er voor je! Met onze gebruiksvriendelijke Google Analytics-integratie kunt u zich concentreren op eindgebruikers die uw QR-codes scannen. Als u verder wilt gaan in de analyse, maakt ons platform ook de integratie van de Facebook-pixel mogelijk voor het opnieuw targeten van uw advertentiecampagnes.

Bovendien zijn QR-codes een geweldige indicator van intentie die de fysieke en digitale wereld overbrugt. Als iemand uw QR-code scant, kunt u er zeker van zijn dat ze een geweldige kandidaat zijn voor retargeting-doeleinden. Ma Balise stelt je in staat hier misbruik van te maken. Wij zijn de enige betaalde QR-code-oplossing waarmee u opnieuw kunt targeten met behulp van de Facebook-pixel. Nogmaals, het proces is eenvoudig: je hebt alleen je Pixel-ID nodig, de rest wordt afgehandeld door ons platform.

Met Ma Balise als QR Code-partner, personaliseert u uw inhoud zoals u dat wilt!

De derde reden waarom u zou moeten investeren in een betaalde oplossing als Ma Balise Nearby is dat onze aanpassingsmogelijkheden uitgebreid zijn. Of het nu gaat om het ontwerpen van QR-codes, ingesloten inhoud of geavanceerde aanpassingsinstellingen, u krijgt volledige controle over de campagnes die u implementeert.

Ma balise biedt u een breed scala aan aanpasbare mobielvriendelijke bestemmingspagina’s.

We bieden sjablonen voor het maken van kortingsbonnen, deals, klantenloyaliteit, video’s, visitekaartjes, advertenties voor onroerend goed en standaard bestemmingspagina’s.

Ma balise biedt eersteklas klantenservice.

Hoewel we weten dat ons product op zichzelf staat met zijn uitgebreide functieset, willen we dat onze klanten zo gelukkig en tevreden mogelijk zijn met Ma balise.

Om dezelfde reden hechten we veel belang aan het bieden van hoogwaardige klantenondersteuning aan onze gebruikers. We willen ervoor zorgen dat het gebruik van het dashboard van onze platformen een transparant proces is. We zijn telefonisch, per e-mail en livechat bereikbaar om vragen snel op te lossen.

Bekijk onze beoordeling op Google of op Facebook

Zijn er gratis QR-codegeneratoren?

Er zijn veel gratis QR-codegeneratoren waarmee u onbeperkt statische QR-codes kunt maken. U kunt naar wens aanpassen, uw bedrijfslogo toevoegen en in verschillende formaten downloaden.

Voor het volgen van betrokkenheid, volledige aanpassing, flexibiliteit om elke keer opnieuw afdrukken te voorkomen, integraties, enz., Heeft u echter dynamische QR-codes of speciale platforms nodig.

U moet upgraden naar een betaalde QR-code-oplossing om van deze functies te profiteren.

Kun je gratis een dynamische QR-code maken?

Nee, het is onwaarschijnlijk dat u online een QR-codegenerator zult vinden waarmee u gratis dynamische QR-codes kunt maken. Inderdaad, dynamische QR-codes zitten boordevol functies zoals volledige aanpassing, integraties, flexibiliteit en meer. En dit tegen een prijs die niet gratis kan worden aangeboden.

Top 8 verschillen tussen gratis en betaalde QR-codegenerator

1. Bewerkbaarheid van QR-codes

Zoals hierboven vermeld, bieden de meeste gratis QR-codegeneratoren alleen statische QR-codes. En ze zijn niet bewerkbaar. Bij elke wijziging moet u een nieuwe QR-code opnieuw afdrukken, wat u duur komt te staan.

2. Scan-trackingmogelijkheden

Een campagne voeren zonder de impact ervan bij te houden, is schadelijk voor het bedrijf. En als je een marketeer bent, zou je dat willen vermijden.

Om dit te doen, moet u de prestaties van uw op QR-code gebaseerde campagnes volgen. Maar met statische QR-codes die door gratis diensten worden geleverd, kunt u dit niet doen.

3. Integraties

Een andere belangrijke functie van het Ma balise Nearby -platform waarmee u analyses kunt volgen, zijn integraties.

Als u een marketeer bent, kunnen meerdere campagnes tegelijkertijd worden uitgevoerd. En om hun prestaties te controleren, gebruikt u mogelijk tools zoals Google Analytics, Google adwords, of meer Facebook Pixel en Webhooks.

Zoek daarom misschien een professionele dienstverlener die de gewenste integraties biedt.

4. Advertentievrije omleiding

Doorgaans geven gratis QR-codegeneratoren de mobiele advertenties van uw eindgebruikers weer vóór de doelinhoud. Nu denk je misschien waarom? Nou, het antwoord is simpel: hoe zouden ze anders hun bedrijf ondersteunen?

Deze advertenties schaden echter de gebruikerservaring. Als gevolg hiervan stuiteren veel eindgebruikers rond zonder zelfs maar de daadwerkelijke inhoud te zien die u hebt gecodeerd.

Dus om uw publiek een advertentievrije ervaring te bieden, moet u kiezen voor een professionele dienstverlener.

5. Tijdige ondersteuning

Stel, u voert een grote campagne. Voor of zelfs tijdens de campagne wordt u echter geconfronteerd met technische uitdagingen.

In dergelijke gevallen heeft u hulp nodig van uw serviceprovider. En er gaat niets boven een betaalde service om snelle en efficiënte ondersteuning te bieden.

Hoewel we weten dat ons product op zichzelf staat met zijn uitgebreide functieset, willen we dat onze klanten zo gelukkig en tevreden mogelijk zijn met Ma balise.

Om dezelfde reden hechten we veel belang aan het bieden van hoogwaardige klantenondersteuning aan onze gebruikers. We willen ervoor zorgen dat het gebruik van het dashboard van onze platformen een transparant proces is. We zijn telefonisch, per e-mail en livechat bereikbaar om vragen snel op te lossen.

Bekijk onze beoordeling op Google of op Facebook

6. Aangepaste bestemmingspagina’s

Stel dat u uw doelgroep wilt omleiden naar een bestemmingspagina. Hoewel u een softwareontwikkelaar kunt inhuren om het werk te doen, zal het zeker vrij duur zijn.

GGratis nee! Veel professionele services zoals Ma balise helpen u bij het maken van QR-codes die uw publiek omleiden naar mobiele bestemmingspagina’s. En daar hoef je niet eens een website voor te hebben.

Dit betekent dat u alleen een QR-code hoeft te maken door tekst, afbeeldingen, video’s, weblinks, enz. toe te voegen en deze naar wens aan te passen. Er wordt automatisch een landingspagina gemaakt waar eindgebruikers naar worden doorverwezen na het scannen van de QR-code.

En je hebt geen ontwikkelaar nodig om het te maken. U kunt het zelf in enkele minuten doen. Het is net zo eenvoudig en intuïtief als een Word-document of het beheren van uw nieuwsfeed op sociale media. Het ligt binnen ieders bereik.

7. Data security

Gegevensbeveiliging is tegenwoordig een grote zorg voor iedereen. Zorg er dus voor dat uw gegevens in goede handen zijn.

Zoek naar een QR-codegenerator die GDPR-compatibel is en, indien mogelijk, ook ISO 27001:2013-gecertificeerd. Zo bent u zeker van de veiligheid van uw privégegevens.

8. Geen beperking op het aantal scans

U weet nooit precies welke resultaten de campagne zal opleveren, totdat u deze enige tijd na de lancering in de gaten houdt. Daarom weet u niet zeker hoeveel scans uw QR-codes zullen ontvangen bij het starten van de campagne.

Zorg er dus voor dat uw QR-codegenerator het aantal scans op QR-codes niet beperkt. Dit is niet alleen het geval voor gratis diensten, maar ook voor sommige betaalde diensten.

Let dus op de beperkingen van het aantal QR Code scans.

Er is geen limiet aan het aantal scans van QR-codes die zijn gemaakt met ons Ma Balise Nearby-platform

TERUG NAAR BLOG