Belgisch bedrijf ‘Ma Balise’ wint EU Cross-Border E-commerce Award 2021
Op 1 december won het Belgische bedrijf Ma Balise, gespecialiseerd in digitale marketing, de prijs voor beste innovatie op het EU Cross Border forum (EU CBEC), de internationale e-commercebeurs die elk jaar op de luchthaven van Luik wordt gehouden. De EU CBEC bedoeld om Europese en Belgische KMO’s die actief zijn in de detailhandel te adviseren en te ondersteunen bij het starten van internationale e-commerce, wenste met deze prijs het belang van e-commerce te benadrukken om het huidige consumentengedrag te volgen, om internationaal concurrerend te blijven en te ontwikkelen . Een vraagstuk dat essentieel is geworden voor Belgische en vooral Waalse bedrijven.
“We hebben dit jaar voor het eerst een Award uitgereikt aan een bedrijf dat een innovatief project voorstelt dat concreet gericht is op de digitale transformatie van bedrijven in een of meer fasen van de retailwaardeketen”, legt Michel Kempeneers uit, algemeen directeur van het directoraat-generaal voor Internationale Zaken bij het Waals Agentschap voor Export en Buitenlandse Investeringen (AWEX). Deze oplossingen helpen onze bedrijven concreet bij hun internationalisering via e-commerce. »
Dit is het project ingediend door het Belgische bedrijf Ma Balise, dat een digitale marketingoplossing biedt om meer verkeer, meer leads en meer consumentenbetrokkenheid te genereren dankzij QR-codes of NFC-tags.
“De QR-codes en de NFC-tags spelen realtime in op de behoefte van de klant. Met het door Ma Balise ontwikkelde platform kunnen consumenten profiteren van een klantervaring met content die perfect geschikt is om op smartphones te lezen. Dit resulteert in een betere consumentenbetrokkenheid door loyaliteit op te bouwen. legt Philippe Henin, zaakvoerder van Ma Balise, uit. We zijn erg trots dat we deze prijs hebben gewonnen tegen concurrentie van projecten uit heel Europa.
Dit forum voor ontmoetingen tussen professionals en beginners in de wereldwijde online handel, georganiseerd sinds 2019, biedt praktische demonstraties (inclusief livestreams met Aziatische landen) en workshops over digitale oplossingen voor de detailhandel. Jaar na jaar streeft het EU CBEC Forum ernaar om het aantal spelers op het gebied van e-commerce en internationale toeleveringsketens uit te breiden om deel te nemen aan dit onmisbare evenement en om een sterke gemeenschap te creëren om kmo’s te ondersteunen op hun weg naar digitalisering.